Altijd een stapje meer voor de patient
Lees voor

"Plannen is maatwerk"

Als logistiek planner onderging Frank nogal wat medische onderzoeken en tests. Niet vanwege ziekte, maar om te weten hoe het voelt. Want, zo zegt Frank: 'Patiƫnten hebben behoefte aan betrouwbare informatie.'

De afdeling Planning vormt een belangrijke schakel in het behandeltraject. Na het intakegesprek vraagt de arts een of meerdere onderzoeken aan voor een patiënt. De resultaten daarvan moeten meer duidelijkheid geven over wat iemand mankeert en welke behandeling mogelijk is. Frank is één van degenen die zorgt dat dit proces goed gestroomlijnd is.

Lees voor

Schakel

“We plannen onderzoeken, uitslaggesprekken en alles wat daarbij komt kijken”, licht Frank toe. “We zijn de schakel tussen de patiënt, behandelaar, verpleegkundigen en laboranten. Alles moet op elkaar worden afgestemd.

“Voor het inplannen van onderzoeken hebben we altijd persoonlijk contact met de patiënt”, vertelt Frank. “Samen kijken we hoe de afspraken het best in de agenda’s passen. Waar mogelijk geven we de patiënt keuzeruimte. Bijvoorbeeld qua tijdstip, locatie, of het aantal onderzoeken op dezelfde dag. Je merkt dat mensen dat heel prettig vinden.”

Lees voor

Maatwerk en gerust stellen

Patiënten hebben vaak veel vragen over de onderzoeken die hen te wachten staan. Frank weet tot in detail waar een onderzoek plaatsvindt, hoe het voelt en welke voorzieningen er aanwezig zijn. Voor hem is dat vanzelfsprekend: “Kempenhaeghe is een bijzonder ziekenhuis, een specialistisch centrum. Alles hier is maatwerk. We denken zo veel mogelijk met de mensen mee en zoeken naar creatieve oplossingen. Als ze hier de deur uit gaan, weten ze precies wat er gaat gebeuren en wanneer. Vaak hebben we ze ook gerust kunnen stellen. Angst komt meestal voort uit onwetendheid. Maar hier gaat alles op een positieve manier gemoedelijk, de zorg is echt persoonlijk.”

Lees voor

Glimlach

Frank doet zijn werk met veel plezier en toewijding. “Zodra mensen de juiste informatie krijgen, zie je de spanning wegvallen. Gezien de omstandigheden zijn ze dan toch blij. Die glimlach op het gezicht van een patiënt, daar doe ik het voor. En als je dan achteraf nog hoort dat alles goed verlopen is, ben ik helemaal tevreden.”